Gdy rozpoczęliśmy rozmowy z Inwestorem na temat inwestycji w Świnoujściu, wiedzieliśmy, że ze względu na lokalizację i funkcjonalność, będzie to z pewnością obiekt unikalny.
Głównym założeniem była modułowość i mobilność dachu hali magazynowej. Z tego względu do współpracy zaprosiliśmy specjalistę z zakresu konstrukcji i budowy maszyn. Po intensywnej współpracy z Inwestorem, w cztery miesiące wykonaliśmy całość prac projektowych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, co było zgodne z pierwotnym założeniem. – Adrianna Hechmann, Kierownik projektu
Inwestycja w Świnoujściu była dla nas dużym wyzwaniem przede wszystkim ze względu na prowadzenie robót budowlanym na terenie działającego obiektu strategicznego jakim jest Terminal LNG w Świnoujściu, co wiązało się z jeszcze większymi niż zazwyczaj obostrzeniami związanymi z BHP. Terminal jest również obiektem zamkniętym przez co obowiązywały nas dodatkowe wymogi dotyczące logistyki dostaw materiałów.Wybudowane obiekty pełnią funkcję magazynową, jednak to co je wyróżnia na tle innych podobnych funkcjonalnie obiektów, to podział konstrukcji dachu na 7 modułów jezdnych, które można w dowolny sposób rozsunąć. W celu umożliwienia poruszania poszczególnych części dachu, wykonano torowisko z szyn kolejowych na żelbetowych przyporach, a do modułów zamontowano wykonane na indywidualne zamówienia koła. Ciekawostką jest również samo poszycie dachów, wyprodukowane w Izraelu i stamtąd do nas dostarczone. – Wojciech Wobszal, Kierownik projektu